Praktisch

1. Hoe maak ik een afspraak?

Omdat onze agenda snel verandert, maak je een afspraak liefst telefonisch. Je belt het best rechtstreeks naar de therapeut die je verkiest. Bekijk zeker onze specialisaties eens via team. Zo kunnen we ons het best en snelst op elkaars noden afstemmen. 

2. Wat neem ik mee?

  • Identiteitskaart
  • Voorschrift van de arts
  • Een grote handdoek
  • Eventuele verslagen, referenties van medische beeldvorming en bijhorende resultaten van onderzoeken
  • Gemakkelijke losse of sportieve kledij

3. Een afspraak annuleren

Als je een afspraak niet kan nakomen, gelieve ons zo snel mogelijk telefonisch te verwittigen. Zo kan je gereserveerde tijd door iemand anders worden ingevuld. Indien de afspraak niet 24u op voorhand wordt afgebeld, kan deze toch worden aangerekend.

4. Ik ben dit kalenderjaar al bij een andere kinesist geweest

Indien je in het huidige kalenderjaar reeds behandelingen had bij een andere kinesitherapeut, dan is het in het kader van terugbetalingen belangrijk dat je dit meldt.

5. Betalen

Na een afgesproken aantal beurten wordt er een tussentijdse saldorekening gemaakt die je dient te betalen ter plaatse via bancontact, QR-code of cash. Op dat moment verkrijg je ook de getuigschriften voor je terugbetaling bij de mutualiteit, indien van toepassing. Indien gewenst, kan er met de derdebetalersregeling gewerkt worden. Er wordt vanaf heden de mogelijkheid geboden om een voorschot per beurt te betalen.

6. Komen jullie aan huis?

Alle kinesitherapeuten uit onze praktijk komen ook aan huis voor je behandeling. Je komt echter alleen in aanmerking wanneer het voor jou onmogelijk is om in de praktijk te geraken. Welke therapeut er bij jou langskomt, is afhankelijk van de wijk waarin je woont en het moment dat voor jou en de therapeut past.